tisdag 3 november 2009

MUPP.


Hej !

Nu ska jag berätta om min mupp som jag har gjort på byteatern.

Min mupp heter Bert. Bert är en punkare, han gillar rock och punk. Bert gillar inte dumma personer och när man säger negativa saker till honom. Då kan han bli riktigt vansinnig. Bert vill bli jätte känd rockstjärna när han blir äldre. Bert har gift sig med en tjej som heter Berta. Bertas ägare är Sofie i min klass. Berta är 65 år, men Bert är 19 år. Det är absolut ingen skillnad, säger vi alltså. Bert har svart och krulligt hår. Han har en stor näsa och ett guldigt örhänge i örat. Bert har en stornäsa, och en mörk röst. Hans hud är vit. Berta har gått i pension, men Bert ska precis börja jobba. Bert har många vänner. Han brukar umgås med dom när han har tid. Bert vill starta sitt egna rockband. Bert är nervös inför hans uppträdande på föreställningen.
Här fick ni reda lite om min mupp.
Hejdå! :)

Inga kommentarer: