onsdag 6 maj 2009

Min fritid

Hej!
Jag ska berätta om min fritid.

Jag går på dans & fotboll.
Och ska berätta lite om båda grejerna.

Dans:
Jag började på dans för jag tyckte om det sen jag var jätteliten. Jag började för ungerfär 3 år sen eller något. Och brukar tävla. Jag tränar en gång i veckan. På fredagar kl 18.10-19.00. Man måste betala för att dansa varje termin brukar och tävla i andra städer. Och jag brukar tävla här hemma också. Jag har 4 pokaler hemma. Jag har bara kommit 2a. Jag har en pokal som är från en tävling i en annan stad. Den var i ÅMÅL. Jag kom 2a i singel hiphop.
Jag har 3 pokaler där jag också har kommit 2a. Och jag fick dom i pardisco,singeldisco. Jag gillar dans och det är jättekul.

Fotboll:
Jag spelar fotboll två gånger i veckan. Jag började på fotbollen för inte så länge sen. Det verkade kul och spela fotboll , så jag började. Vi ska spela match nästan varje söndag. Jag tränar på Tisdagar Och Torsdagar från 18.30 - 20.00. Förra veckan spelade vi match mot Mönsterås GIF. Vi förlorade med 5-0. Men det var vår första 7-manna match. Och dom hade redan spelat ett år. Mitt nr är 7. Jag ville vara det, för C.Ronaldo har det. Och han är jättebra! Jag spelar i Smedby BoIK f-99/98. Det är jätte kul och spela fotboll. Och jag tror inte jag ska sluta så jäte snart.


Hejdåå :)

Inga kommentarer: