torsdag 14 maj 2009

Byteatern med silvergärdet.

Heej!
Igår var vi i skogen med byteatern. Det var silvergärdet också. Först cyklade Hav & Berg till skogen. Sen åkte Gräs & Skog. Det var jätte kul och åka dit. Vi gjorde kojor av pinnar, Vi skulle leta pinnar och skära av bladen. Våran koja blev rätt snygg. Vi bakade pinnbröd. Det brödet var jätte gott. När vi fick vänta på förmiddan tills vi fick åka så jobbade vi lite fritt. Vi jobbade lite med landskapen. Och vi jobbade lite med matte och sådant man inte är klar med. När vi kom fram så var det ett ljud vi hörde. Det lät som en elefant. Fast det var bara A-g;s horn hon blåste med. När vi skulle åka hem sa Anna-Karin att jag skulle hjälpa henne och vara först i ledet med cyklarna. Vi skulle åka efter Silvergärdet. Men när vi gjorde det så åkte dom åt ett håll vi inte visste vart dom skulle. Men när jag frågade Nina om jag skulle åka efter dom så sa hon att jag bara skulle göra det. Då åkte hon föra mej för jag vågade inte göra det direkt. Men det var iallafall en rolig dag . Det var kul och komma ut från skolan och jobba på ett annat sätt. Fast i skogen.

hejdå, :)

Inga kommentarer: