torsdag 30 april 2009

Cykelutflykt.

Hejsan ! :]
Idag ska jag berätta lite om cykelutflykten vi var på idag.
Vi cyklade till Kalmar dämme. Vi hade en tipsrunda, den handlade om klockan på engelska, & matte som vi jobbar med nu, vi har ju börjat med geometri. Vi var i tre olika grupper. Och på tipsrundan var jag tillsammans med en kompis, vi samarbetade. Det var en till station där man skulle gå igenom ett slags spindelnät med olika hål man inte fick röra. Det var rätt svårt. Men vår grupp klarade det ganska bra senare, men inte så jättebra på början. Den tredje stationen skulle man hitta vissa saker i skogen, som bl.a, djurspår, grankotte. Och lite sånt. Vi såg 6 myror som bar på en död mask. Det var jätteäckligt. Men det var rätt coolt och titta på det. Först hade vi stationen i skogen, sen den med spindelnätet, och sist tipsrundan. När vi cyklade var det rätt jobbigt. Man fick ont i benen efteråt i alla fall. När vi var framme fikade vi. Jag hade med mig ballerina kakor, en festis, och två chokladbollar.
Jag tycker att vår utflykt var rolig, och kul och cykla bort.
Här var det lite om dagen.
Hejdå! =)

Inga kommentarer: