tisdag 24 februari 2009

OM JAG VAR RIK

Om jag var rik skulle jag leva riktigt bra. Jag blev rik efter att jag hade vunnit en talang tävling och fick 500 . 000 kr. Sen blev jag känd och fick mer o mer pengar. Jag köper kläder nästan varje dag. Och jag får det jag vill ha. Jag ger inte bort pengar så ofta. Men ibland lånar jag kanske lite pengar. Om någon fyller år kan man också ge pengar till någon som present. Jag skulle bo i ett eget hus som byggdes till mig. Jag skulle haft en pool inne i huset och ett utanför. Jag har en bubbelpool och allt man kan ha. Jag arbetar med att skriva kända tidningar till hela världen. Jag får pengar därifrån också. Jag får pengar varje månad. Jag brukar ofta gå ut med kompisar och äta eller shoppa. Det är roligt att vara rik. Men ibland inte, för det kan bli jobbigt av allt man har och lite sånna saker.





Här var en bärettelse om när jag var rik.
Vi har en grej som heter poängjakt.


Jag har valt ett kort och skriva om när jag var rik.

Hejdå!

Inga kommentarer: