tisdag 24 mars 2009

SKRIVKORT (skolarbete)

Hej!!
Här ska jag berätta om mitt intresse eller hobby jag har. Det är dans. Jag håller på med dans för jag tycker att det är kul. Jag brukar tävla i dans. Jag tränar en gång i veckan, på fredagar. Jag går på fotboll också. Där tränar jag på torsdagar. Jag har också spelat handboll. Det var tre tjejer sóm hade startat en handbollsliga. Där kom vi sist. Avslutningen och slutspelen var i lördags (21/3). Vi fick en medalj iallafall . Jag började med fotboll för jag tyckte det var kul. Och det värkade spännande och få vara med i ett lag. Jag började med dans för när jag var liten så tyckte jag om dans jätte mycket. Varför jag börjde på den där handbollsligan var för att det verkade spännande och möta andra klasser. På dans när jag tävlar brukar det ibland gå bra och ibland dåligt. Då jag fick pokaler kom jag bara 2a. Jag fick en pokal när det var min första tävling. Då kom jag 2a i singeldisco. På min andra tävling kom jag 2a i singeldisco och 2a i pardisco. Min partner heter Marie. Nu när jag tävlade i Åmål kom jag 2a i singelhiphop. Jag har också tävlat i Helsingborg, och Göteborg.
Nu har jag berättat lite om mitt intresse .
HA DET BRA ! :)
// Aleksandra

Inga kommentarer: